søndag den 9. januar 2011

11 sjal i 2011

Jeg har heldigvis ikke nogle håndarbejdsmæssige mål for 2011, udover at lave det, jeg virkelig glæder mig ved, og hygge mig imens. Det har allerede vist sig at være en god beslutning, da jeg har købt nye mønstre, nyt garn og slået op til nogle arbejder, jeg måske skulle have ladet være, så jeg kunne afslutte nogle af mine igen, igen, monster mange UFOer. Til gengæld har jeg bundet mig op på denne udfordring og har allerede færdiggjort det første sjal. Opskriften er her og er et gratismønster på http://www.ravelry.com/ et netværk jeg sætter stor pris på at være en del af. Mit sjal er håndspundne bambusfibre, som jeg har købt hos Karin.


Jeg har forsøgt at spinde tråden meget fint, og det er da også lykkedes at lave et færdigt 2 trådet garn med en løbelængde på 305m/100 gr.





2 kommentarer:

christunte sagde ...

Wauw, for et sjal! Fantastisk, at du selv har lavet det hele!
Jeg fatter stadig ikke det med farveskift i hjemmespundet garn, men det ser enormt flot ud.

Unknown sagde ...

Farveskiftet sker ved at spinde lange sektioner i den enkelte farve. Bredden på den tops man spinder, samt tvindemetoden afgør stribevirkningen. Selve farvningen er præcis som når du farver garn, men da fibrene er uspundne kan den spindes i et meget langt forløb. Det blev vist lidt teknisk ;0), håber det alligevel giver mening.