mandag den 28. juni 2010

Stort og småt

Så blev trøjen i BFL færdig, mangler bare at sætte knapper i, så i morgen går jagten ind på de helt specielle og rigtige knapper ind. Håber det lykkes mig at finde dem i Haderslev, ellers må jeg jo i gang på nettet. Billede af vidunderet, der er dejlig at have på (den kradser overhovedet ikke), kommer først når knapperne er syet i ;-).


Ellers har jeg vanen tro fået sat gang i rigtig mange forskellige projekter, så bunken med UFOer er betænkelig tæt på at skabe en ægte naturkatastrofe i lighed med sneskred, bjergskred og jordskælv, i min før så pæne stue.


I øjeblikket er der gang i spinding af silke og kidmohair der skal bruges til et sjal, som Trine skal have til sin fødselsdag.


Sjalet skal hækles i det med pink. Garnet er tvundet af en tråd mohair og 1 tråd silke, som er indkøbt ved http://www.spindeforeningen.dk/ generalforsamling. Silkehankies indfarvet af Karin.

Derudover har al min surfing på nettet resulteret i, at jeg er blevet vild med luksusfibrene fra http://www.uldogsilke.dk/ . Jeg har derfor bestilt 500 gr af blandingen forår, som allerede er spundet og jeg er begyndt strikningen af en sommercardigan af det blødeste og lækkreste garn.




Jeg har i et stykke tid øvet mig i at narvajotvinde, og denne gang lykkedes det at lave en næsten perfekt tvinding. Opdagede at det hjalp rigtig meget at bruge bremsen på spoleholderen. Et eksempel på hvor dum jeg kan være når den nemme løsning ligger lige for ;-).




Så kom der da for resten også lige gang i nogle soyabønne fibre, men de er så bøvlede at det kilo, der står og griner af mig over i hjørnet, sikkert får lov at stå et godt stykke tid endnu.


Det går så noget bedre
med de kidmohair tops der også kom fra




Nåh ja, der røg også lige 500 gr. babyalpaca tops og 1 kg yak med i den ombæring.



Har tænkt mig at lave en regel der hedder at det ikke er tilladt at begynde noget nyt før et af de ufærdige projekter er færdige.
Hov, glemte lige at den regel allerede brydes i morgen, for da kommer der lige nogle krabbe fibre og 300 gr. kasmihr og det skal spindes inden det forgår :-).

Ingen kommentarer: