søndag den 8. januar 2012

Mange bolde i luften / Many WIP going on

 Allerede denne første uge af januar har vist mig, at min arbejdsstil vil være lige så travl og ustruktureret som den plejer ;0). Godt jeg ikke lavede nogle nytårsfortsætter, udover den jeg altid har: Det skal være meningsfyldt og sjovt, når jeg investerer min tid i aktiviteten.

Already this first week of January has shown me, that my working style will be just as busy and unstructured as usual, 0). I´m happy I hav´nt made ​​any New Year  resolutions beyond the one I always have: It must be meaningful and fun, when I invest my time in the activity.

På spindesiden arbejder jeg stadig på at spinde den helt fine lace af merino, så er der strømpegarn på en anden spole. Det er håndfarvet merino/nylon jeg har købt hos Maggie, men mere om det senere. På billedet er der 100 gr blandede fibre, bestående af rester fra forarbejdningen af toppe og bats, samt enkelte garn rester. Det er ret spændende at spinde og garnet ser ud til at blive ret sjovt. Jeg har købt fibrene her, og har også 300 gr. rosa.


At the wheel , I work still to spin the finest lace of merino and I´m working at some sock yarn on my  second wheel. It´s hand-dyed merino / nylon I bought from Maggie, but more about this later. The picture is 100 g mixed re-cycled fibers, consisting of residues from the processing of tops and bats, and a few remnants of yarn. It's pretty exciting to spin the yarn and appears to be quite fun. I bought the fiber here, and also have 300 gr pink.

Jeg er ikke kommet særligt langt på mit hæklede "Sample Shawl", men har dog fået trevlet op endnu en gang og started med en hæklenål 3 numre større, hvilket ser ud til at give den ønskede struktur og fasthed.


I have not progressed very much on my crocheted "Sample shawl", but has been unraveled once more and started with a hook 3 numbers higher, which seems to give the desired structure and firmness.

Det der dog optager mig mest i disse dage, er  stadig en hemmelighed, da det er en test for et nyt strikkemagasin; Clotheshorse som udgives  fra foråret. Men jeg kan løfte sløret for, at der indgår en del elementer fra det sidste billede.

This however is closest to my heart these days, is still a secret, because it is a test for a new knitting magazine; Clotheshorse published this spring. But I can unveil that included some elements from the last picture.

Ingen kommentarer: