søndag den 21. april 2013

Aprils Sjal / April Shawl

Sidste år i september deltog jeg ved Strikkefestival Brande, en dejlig begivenhed med masser af lækkert garn, spændende opskrifter og masser af glade mennesker. Selv om jeg nok ikke lige mangler noget, hverken ideer, garn eller opskrifter kunne jeg ikke modstå at købe et kit med garn og opskrift på et til lejligheden designet sjal, og det blev så mit april sjal. Sjalet er strikket med korte rækker efter et mønster der danner den fine plisserede kant. Det er Bente Hein der står for designet, og det glæder mig at Birthe P har oversat opskriften, så alle nu har chancen for at gøre mig opskriften efter. Du kan finde selve opskriften her.

Last year in September, I attended Strikkefestival Brande, a nice event with lots of beautiful yarn, exciting patterns and lots of happy people. Although I might not just need anything, neither ideas, yarn or patterns I could not resist buying a kit with yarn and pattern from one to the occasion designed shawl and it is now my April shawl. The shawl is knitted with short rows that forms a delicate pleated edge. Bente Hein is the disigner of this shawl, and I am pleased to announce that BirtheP  has translated the pattern so everyone now has the chance to knit it. You can find the recipe here.



Garnet jeg har brugt har jeg ikke så mange oplysninger om, udover at jeg har strikket med 1 tråd lammeuld og 1 tråd alpaca, og det har givet et dejligt varmt og ret fast sjal.

The yarn I used, I haven´t  so much information about, except that I've knit with 1 strand lambswool and 1 strand Alpaca and it is a nice warm and quite solid shawl.

3 kommentarer:

Strikkeheksen sagde ...

Det er noget helt for sig - meget smuk farve og en anderledes form. Kan forestille mig, at det må ligge godt over skuldrene :-)

Fruen sagde ...

Det ser lækkert ud, Sus.
Ikke for stort og lige tilpas til en lun sommeraften.

christunte sagde ...

Det er virkelig smukt! Faconen ser spændende ud.