tirsdag den 16. august 2011

Russisk ven.

Øvelse gør mester, nåh ja, det er måske for meget sagt;0).

Min lille øvelse på den russiske håndten er nu kommet af tenen og er tvundet til et 2 trådet garn.

Det er spundet af den fineste og blødeste merino lammeuld på 16 my, så findes det næsten ikke finere. Jeg har fået spundet 9 gr. og 38m, hvilket giver 420m på 100gr. og det er i grunden ikke så galt, når det er en fuldstændig ny teknik, der skal indøves. På rokken ville så fin en fibre nok kunne blive omkring 800-900m, og nogle af de skrappe damer i Spindeforeningen får vist omkring 1000-1200m.

Da jeg nu har fået noget mere styr på teknikken, har jeg kastet mig ud i at spinde noget fantastisk underuld fra camel, og foreløbig er resultatet ikke så tosset, så jeg håber, jeg om ikke ret lang tid har spundet camelulds garn på russisk til et lunt, blødt og lækkert sjal. Camelulden har jeg købt her. 400gr. i alt, så der er plads til fejltagelser.

3 kommentarer:

Susanne sagde ...

Du er da bare så sej. Spinde på russisk handten!!!!!
Det har jeg til gode. Måske du en dag skal lære mig der*GGG*
Men indtil videre har jeg vist rigeligt at foretage mig.
Jeg har også spundet cameluld. Det er rigtig lækkert. Også den blanding med morbærsilke i. Jeg strikkede en cardigan af det og jeg kan næsten ikke mærke jeg har den på. Super let;0)
Vi ses vel på Fyn :-D

Unknown sagde ...

Tusind tak Susanne. Og ja vi ses på Fyn og jeg tager den Russiske med + nogle andre håndtene, som nogle ihærdige skønne quinder har overbevist mig om er nødvendigt gear ,0). Jeg håber jeg får lejlighed til at aflure Birthe nogle fiduser, for der er trods alt stadig store udviklingsmuligheder i mit russiske spinderi.

Anonym sagde ...

hej sussesspindehjrne.blogspot.ru och tack till din information har jag definitivt plockat upp något nytt från höger här. Jag gjorde å andra flera erfarenhet tekniska frågor användningen av denna hemsida, eftersom jag upplevde att ladda om sidan många fall tidigare att jag kunde få det att läsa på rätt sätt. Jag tänkte på om ditt webbhotell är OK?