lørdag den 24. marts 2012

Min nye Russer/ My new Russian

Som nogle af jer ved, brugte jeg en del af min sommerferie på at blive fortrolig med at spinde på en Russisk Ten. Da jeg efterhånden er blevet ret frotrolig med teknikken, syntes jeg det var på tide at investere i en mere.

Jeg var altså meget målrettet, da jeg deltog i Fiberfesten i Ry og skyndte mig til Spindeforeningens stand, hvor jeg vidste at vores nye formand Pia Aaes havde en god samling med af sin fars fine håndrejede og velkørende tene. Jeg fik to, den Russiske, jeg viser her, lavet af smukt Wenge og en hængende ten lavet af Elmetræ. Dejligt at det også kan lade sig gøre at få nogle kvalitets tene lokalt.




As some of you know, I spent a part of my summer to become familiar with the spinning from a Russian Spindle. When I progressively have become quite familiar with the technique, I think it was time to invest in one more.


I was therefore very focused, when I attended the Fiber festival in Ry and rushed  to the Spinding Sociaty place , where I knew that our new President Pia Aaes had a good collection of his father's fine hand-made and well-run spindlles. I got two, the Russian, I show here, made of beautiful Wenge and a Drop Spindle made ​​of elm. Nice that it´s possible to get some quality handmade spindles locally.


Garnet jeg er ved at spinde må I høre mere om en anden gang ;0)

The yarn I´m spinning I will tell more about another time ;0)

Ingen kommentarer: