søndag den 3. juli 2011

TdF dag 1

Sidste år fulgte jeg med stor interesse denne gruppe på Ravelry. Det var spændende at se hvor meget og forskelligt, der blev spundet på bare tre uger.
En af de ting der tiltaler mig, er at gruppen lægger op til, at man hver dag udfordrer sig selv efter samme princip som det rigtige løb.
Første dag var en ikke så hård og af rimelig normal længde, så min udfordring blev at beskæftige mig med nogenlunde velkendte uldtyper og teknikker. Til gengæld skulle jeg bruge lige så lang tid ved rokken, som rytterne nede i Frankrig brugte på cyklerne.
Jeg har bestemt mig for at lave et rødt strømpegarn og startede op med at sortere og veje af af noget Leister jeg købte meget billigt da jeg var til Rokkertræf på Rinkenæs Efterskole. Ulden var meget snavset så der er vasket og vasket og sorteret en del fra, for at få de bedste og stærkeste fibre fra.


For at gøre garnet ekstra stærk, har jeg tilføjet ca. 15 % nylon. Topsene er købt hos WOW for længe siden. Lige nu er jeg superglad for mit KÆMPE lager, det giver mange dejlige muligheder, når inspirationen indfinder sig.


De to fibertyper har jeg blandet i kartemaskinen, og endte op med 2 fine og luftige batts a ca. 75gr. hver.

Dag 1 endte med en stor spolefuld stærk, tynd tråd, der forhåbentlig bliver et dejligt strømpegarn. Lige nu virker den færdigspundne tråd lidt hård i det, men erfaringen har vist mig at tvinning, farvning og vask kan betyde rigtig meget.


I dag skal rytterne i touren køre holdkørsel, og jeg skal for første gang, prøve at spinde nogle regnbuefarvede locks, og er spændt på hvordan det kommer til at se ud.

Ingen kommentarer: