onsdag den 20. oktober 2010

UFO blir´ FO

Nogle gange bliver jeg hurtig færdig med et strikketøj, andre
gange kan jeg være rigtig LANG tid om at blive færdig.

Denne cardigan hører til midt imellem. Tilbage i maj måned bestilte jeg nogle dejlige fibre i merino og silke i en indfarvning der hedder "forår". Fibrene kommer fra "Uld og Silke", og spinding og tvinning gik som en leg.

Jeg har spundet en forholdsvis fin tråd, i lange farveforløb og har efterfølgende narvajo tvundet for at få en tydelig stribevirkning i det færdige strik, hvilket er lykkedes efter hensigten. Jeg har spundet fra flere forskellige bundter af indfarvningen, og den er desværre ikke helt ensartet, så der er blevet nogle forskelle i farveintensiteten på især de to forstykker.

Med den erfaring jeg har nu kunne dette være undgået, hvis jeg i stedet for at navajo tvinde havde lavet et traditionelt to-trådet garn.






Her ses farveforløbet, som det tager sig ud på spolen. Det nederste billede er af alle fibrene, som de kom med posten.


1 kommentar:

christunte sagde ...

Den er bare så smuk!