mandag den 4. juli 2011

Dag 3

Dagens etape var en "næsten lige ud ad landevejen", så for mig betød det Tvinning af det der var spundet de foregående dage og så fik jeg også tvundet resten af det meget fintspundne merino, jeg havde lavet i sidste uge. Det er blevet et meget fint og blødt garn og endelig er jeg ved at nå min ønskede løbelængde for lace strikning. 517m pr. 100 gr. er jeg godt tilfreds med for nuværende, selv om målet er at nå op omkring 650-700 m i et to-trådet garn. De sædvanlige rester på spolerne blev spundet tilfældigt sammen og kan nok bruges til nogle oldemorfirkanter, der kan blive til noget sjovt.

Jeg har forsøgt at sidde ved rokken i samme tidsrum som rytterne nede i Frankrig bruger på cyklen, og dette betød at jeg fik ca. 1 1/2 time til at starte næste projekt op. "Et lige ud ad landevejen" projekt af fibre indkøbt for længe siden hos Wildcraft


Jeg har 300gr. som jeg spinder til et lidt kraftigere, løst og blødt spundet.



Når rytterne når bjergene har jeg tænkt at udfordre mig selv og forsøge at spinde noget boucle garn, så i aften skal jeg have læst lidt spindelitteratur om denne type garn og så skal jeg lige have farvet nogle Mohair Locks inden.

Ingen kommentarer: