lørdag den 6. august 2011

Russisk? det er godt nok svært!!!

I dag giver nettet mulighed for, at det er nemt og hurtigt at få ny viden om de ting, man er optaget af. For mig betyder det, at jeg vist er ved at udvikle mig til en rigtig nørd, når det drejer sig om uld, fibre og spindemetoder.

For et halvt år siden, var jeg overbevist om at spinning på håndten ikke blev noget, jeg ville bruge tid på.

Fantastisk og dejligt som man kan tage fejl ;0). Opmuntret af flere medlemmer i Spindeforeningen kom jeg som tidligere omtalt i gang med en "dropspindel" og nyder at spinde garn på de tene, jeg har. Et lille handy værktøj at have i tasken når jeg skal nogle steder hen.

 Birthe er fantastisk dygtig til at spinde det fineste, tyndeste Lacegarn, man kan forestille sig på en Russisk ten, så det skal jeg da også have lært, det er sikkert meget nemmere end på en "drop", sådan en "supported spindel" bliver jo støttet på bordet under spinningen.

Ak, ak ja hvilken arrogance at udvise, og det straffes altså omgående ;0), fandt jeg ud ad, da jeg havde modtaget min russiske ten herfra, men smuk det er den.

Da ydmygheden havde indfundet sig, gik jeg i gang med studiet af spinning på russisk og med hjælp fra især denne kompetente kvinde og masser af tålmodighed og 10 min trænning hver dag den sidste uge, er jeg langsomt ved at begribe teknikken, men det varer nok et stykke tid, inden jeg er i stand til at strikke et sjal af garn spundet på russisk. Det skal nu nok komme en dag, for stædighed er en af mine personlige egenskaber.


På pindene har jeg en lille hurtig sag, som sikkert bliver færdig i morgen. Jeg bruger 2 tråde Rasmillas ynglingsgarn og Seta Silk fra Wilfert´s

Ingen kommentarer: