onsdag den 1. august 2012

Endelig strikketid / At last some knittingtime


Siden jeg brækkede min finger tilbage i november måned sidste år, er der ikke strikket ret meget til stor ærgelse, da ønskerne og inspirationen jo ikke forsvinder sammen med evnen. Men efter 2 operationer i hånden, er det heldigvis igen muligt at holde ordentligt på et par strikkepinde og det er udnyttet til at færdigegøre denne lækre bluse. Designet kommer fra Jenny og det er en rigtigt dejlig let og bekvem shirt, hun har udarbejdet. Mønsteret kan købes her, og når først strikkefastheden er på plads, går det som en leg. Jeg skulle helt ned på pind 2,00 mm og jeg må sige at det var i perioder at udfordre min hånd til det yderste, men har efterfølgende vist at det også har været rigtig god terapi og genoptrænning.
Garnet er Rasmillas yndlingsgarn. og er noget tyndere enddet opskriften angiver,men det har givet min bluse den helt rigtige tykkelse og jeg kommer tilat bruge den rigtig meget  denne sommer,selv omjeg da vist skal ud at investere  i noget "Shape Wear" LOL.



Since I broke my min finger  in November month last year, I haven´t been able to knit very much, to the great irritation. AfterI have had 2 surgery, it is fortunatly possible to hold my needlles again,andI have finished my V-Lace sweater. The design comes from Jenny and this is a very nice and welfitted shirt. The pattern is here.
I think my sweater is lovely, although I have to go out and buy some "Shape Wear" LOL.

5 kommentarer:

MonicaKrista sagde ...

den ser rigtig flot ud, jeg ved at den er blød for rasmillas garn er bare dejligt. jeg strikker selv med det.
de bedste strikke hilsner

christunte sagde ...

Hvor er den bare flot til dig! Sikke en tålmodighed på så tynde pinde.

Strikkeheksen sagde ...

No shaping, det behøver du ikke, du ser godt ud i den fine "shirt" - smukt mønster :-)

De babyting, jeg har gang i lige nu bliver også strikket i Rasmillas yndlingsgarn - det er første gang jeg prøver at strikke i det og jeg synes det er virkelig lækkert :-)

Silkemor sagde ...

Hvor er det skønt for dig, at du igen kan gøre de ting du har lyst til.

Håber vi ses snart....mangler virkelig dit skønne selskab, Sus :-))

Knus

Unknown sagde ...

Tusind tak allesammen. Og Kirsten,jeg savner også jeres selskab, men nu er det jo heldigvis snart "Rokketid" igen. Kommer desværre ikke til Fyn i september,jeg er på kursus i den samme weekend.